|
Post by Ava on Nov 9, 2018 20:41:28 GMT 1
15 ”Hele dit svar er ubrugeligt. Interessant er relativt.. det samme er ’hygge-sig’ delen, for det kommer vel helt an på hvad andre kalder for hyggeligt. Hvad gør en hest interessant? Er det evnen til at kunne eller ville flirte? Blandet med evnen til at kunne hygge sig eller lysten til at ville hygge sig – og på hvilken måde hygge sig? Ser du….. Intet er så lige til som du lige fik det til at lyde som”Den sidste del var en anelse drillende, selvom den drillende tone ikke kom frem helt rent. Ava var generelt en hoppe der var svær at forstå. Både fordi hendes tankegang var så meget anderledes end andres, med også fordi hun havde svært ved at kommunikere helt klart, hvad hun følte. Det eneste man kunne være fuldkommen sikker på, var hvornår hun var rasende. ”Mmmh, episk krig mellem det gode og det onde. Det er desværre ikke sådan lige til. Ingen er helt igennem ond og ingen er helt igennem god. Det ene kan heller ikke eksistere uden det andet, og det kommer også helt an på hvilket syn man selv bærer. Hvis jeg bider dig, kunne nogen kalde det en ond gerning. Men lad os så tilføje en anden variabel og sige du måske havde bidt en først, så ville min onde gerning pludselig være god. Det er mere kompliceret end som sådan. Uuuuhf…. Lykkeligt… Held og lykke med det. Jeg tror det er hvad de fleste her satser på, men jeg ser flere ulykkelige end lykkelige, desværre. Men bare rolig. Jeg kan give dig chancen for at leve længe nok til at finde fred og lykke – eller leve længere så du kan nyde det. Det eneste jeg ønsker, er at se min niece, men jeg kan ikke tage hen til hende. Alt hvad jeg behøver, er en der kan tage hende med hertil. Neutral grund”
|
|
|
Post by Lucifer on Nov 11, 2018 1:10:31 GMT 1
Lucifer blinkede langsomt imens han lyttede til hendes svar. Hans svar var ment ret konkret, en hest han personligt syntes var interessant og nogen der ville hygge sig på den måde han kunne lide. Ville hun måske vide hvad præcis han syntes var interessant og hyggeligt? Han grinte lavmælt inden han svarede, denne samtale blev på en gang mere og mere underligt og interessant "det er svært at sige hvad der er interessant... Du virker interessant omend jeg ikke ville have forestillet mig det hvis jeg kun havde hørt om denne samtale. Mange forskellige ting kan være interessante alt efter situationen. Så mit svar er ganske upræcist fordi jeg mener det ret upræicst - noget der interesserer mig i det givne øjeblik og noget jeg kan hygge mig med?"
Han talte forholdsvist langsomt da han tænkte det han ville sige igennem imens han talte. Det var ikke noget han var vant til at tænke på - lidt en del af hans livsfilosofi med bare at vandre rundt og nyde livet. Hendes næste kommentar vidste han ikke hvordan han skulle svare på, selvfølgelig havde hun ret i at der nok ikke fandtes et helt klart skel mellem god og ond men det var mere selve det at der måske var en 'episk' kamp end at det var en kamp mellem de gode og de onde han var bekymret for. I stedet for at bevæge sig ud i at forsøge at diskutere det med hende - hun virkede til at have tænkt noget mere på det end han nogensinde havde overvejet - fokuserede han på den sidste del. "Hvorfor kommer hun ikke selv? Ved hun ikke at du vil se hende? Eller ... " Han tøvede, hvis hun blev holdt fanget ville han på den ene side gerne hjælpe, på den anden side ville han nemt kunne blive rodet ind i noget stort. Men hvorfor skulle det ellers være et problem? Han ville i hvert fald ikke kidnappe føl hvis det var det de var ude i.
|
|
|
Post by Ava on Jan 3, 2019 0:46:35 GMT 1
3 ”Du giver ingen mening”Han fik det jo både til at lyde som om han vidste hvad han ledte efter, og på samme tid ikke vidste hvad han egentlig ledte efter. Hun forstod det ikke, og havde heller ikke nogen intentioner om at prøve at sætte sig ind i hans sted. Den slags havde hun ikke tid til. Hun havde et helt andet formål med sit liv end at rende rundt og lede efter interessante flirts som man ikke vidste om var interessante før man stod midt i en samtale. ”Fordi nogen spreder rygter om min slags, og de er ikke alle positive. Plus jeg ikke selv kan nærme mig området uden at sætte mit liv på spil. Men du kan. Det er alt du behøver at vide, og alt hvad du behøver at gøre er at tage hende med til Chibale eller Zenobia, så hende og jeg kan have lidt familietid.”Det lød så ganske uskyldigt, og det var det jo også. Hun ønskede ikke gøre sin niece noget, men derimod finde en vej uden om de pokkers vogtere, så hun egentlig kunne se sin datter. At gå direkte efter hendes datter havde vist sig gang på gang at være en fejl, så nu måtte hun prøve noget nyt, som de måske ikke ville forvente. ”Men jeg må advare dig. Hvis du siger noget til nogen som helst…….. Så finder jeg dig og befrier dig fra dit liv.”
|
|