|
Post by Deleted on Jul 20, 2014 17:34:10 GMT 1
'Cause being lost is not about direction..
[Reserveret til Brêgo]
|
|
|
|
Post by Brêgo on Jul 21, 2014 14:56:44 GMT 1
Cause being lost is not about direction.. Den brogede hingst havde længe vandret alene. Tiden var gået langsomt, og hver dag gik som alle de andre – i stilhed og ensomhed. På trods af han vandrede rundt i flokken næsten dagligt, og var omgivet af andre sjæle, så følte han sig helt og aldeles alene. Det var ikke mange han havde delt sine tanker med, og det lod også til at ikke alle forstod dem. Han så anderledes på nogle ting end andre, hvilket måske også havde gjort ham bare en smule upopulær – i hvert fald i en af hans medvogteres øjne. Han ville dog ikke give sig og give hende ret, for han mente ikke at det var en gave der var blevet givet ham. Det var et ansvar, noget han skulle vogte – noget han skulle passe på, og give videre til en anden når hans tid engang var slut. Ikke en gave han kunne gøre med hvad han ville.Ikke nok med den brogede hingst ikke havde delt sine tanker med nogen længe, så havde han heller ikke åbnet munden i et godt stykke tid. Han havde ikke haft behov for at kommunikere med nogen gennem ord. Ikke nogen uden for flokken i hvert fald. De fleste lod ham vel også være, eller forsvandt på mystisk vis når han var i nærheden. Af og til kunne man sagtens tro der var noget galt med hingsten, men egentlig var det nok mere landets mystik.Varmen der fik luften til at flimre hen over græsset og hvor han ellers så, havde drevet ham ud til vandet, hvor luften var en anelse køligere – og hvor vinden i det mindste ikke stod stille. Det var længere væk fra flokken end han havde været i et stykke tid. Han havde trods alt sagt til sig selv at han ville tage mere ansvar for flokken og dermed også droppe sin søgning. Han vidste dog godt at det ikke ville være muligt, og et skridt efter et andet var han længere og længere ude i vandet, og på vej mod den tilsandede ø, hvor han sidst havde set sin brogede ven. Hans Antheia! Selvom han hver gang vendte skuffet tilbage, lod han sig alligevel ikke slå ud.Da Brêgo nåede den tilsandede ø, traskede han nogle meter ind i sandet hvor han stoppede for at ryste sig, så vandet stod ud til alle sider. Det var nu også skønt at blive kølet ned, selvom sandet ville klistre sig til hans ben når han først begyndte vandreturen. Han bevægede sig dog aldrig for langt væk fra vandet, for nåede han først midten af øen uden vand og uden skygge, så kunne varmen godt være en pinsel. Teylar kunne vel godt klare sig en dag uden ham, så han kunne bruge tiden på den tilsandede ø, og først bevæge sig ind mod midten, når solen ikke længere stod højt på himlen.476 ord
|
|
|
|
Post by Deleted on Jul 21, 2014 22:20:49 GMT 1
|
|
|
|
Post by Brêgo on Jul 21, 2014 23:47:59 GMT 1
'Cause being lost is not about direction.. Varmen der ikke kun havde flimret hen over engene, flimrede også hen over det gyldne sand. Det gyldne og næsten brændende sand. Han kunne næsten fornemme hvordan det ville brænde hans mule at grave den ned i det – for ikke at tale om hvor ubehageligt det nok også ville være med alt det sand i næseborene, som nok ville være den største grund til ikke at gøre det. Det var ikke let at gøre ham tilfreds. Om vinteren længtes han efter foråret og det frodige græs... og sommeren med varmen og de lange dage.... om sommeren længtes han efter vinteren, på grund af kulden. Aldrig længtes han efter efteråret, selvom det var en af hans yndlingsårstider. Han elskede den måde naturen skiftede på – at alle de træer der var grønne pludselig kunne blive så farverige. Han elskede lige ledes vinteren fordi landskabet ville blive dækket af sne – en masse små krystaller sat sammen til en kold hvid masse. Ikke særlig kønt når mange hove havde sat sine spor i den, men urørt var det noget af det smukkeste man kunne se – i hans øjne. Et stykke af himlen på jorden. På trods af sommeren og alt det frodige græs, så var han ikke blevet lige så rund som så mange af de andre nok var. Han var generelt ikke lige så rund som da han var kommet til landet, men i stedet mere muskuløs. Fedtet var omdannet til muskler – men han vidste også godt at han snart måtte til at danne et ordentligt lag fedt til når vejret blev køligere – og så han ikke ville svinde helt ind i vinteren. Han ville trods alt helst ikke komme til at ligne det skelet han havde set, som næsten havde været fjendtligt af ren og skær paranoia – på trods af, han selv ikke havde vist andet end venlighed. På den måde var der så mange sære i landet. Sandet knasede under hans hove, med de gyldne sko. Det gav en helt bestemt rytme, fordi han holdt samme fart hele vejen igennem. Halskæden dinglede også og slog imod hans bringe i takt til hans skridt. Det stoppede dog og blev stille da han syntes at kunne høre en andens vrinsk. Selv forholdt han sig tavs mens han stadig stod og lyttede. Det var først da endnu et vrinsk lød, at han var helt sikker på han ikke var den eneste til stede. Bagparten fik han svinget rundt så han stod med ryggen til vandet, og de varme nøddebrune øjne, der dog var plaget af et trist blik, blev rettet mod sandbakkerne. De røde ører blev rettet fremad, for den skikkelse der kom nærmere lignede meget den brogede hoppe han så længe havde søgt efter. Det var en halv hæs vrinsken der knap nok kom ordentlig ud – som en motor der ikke kunne starte, da han først ville give sig selv til kende. Han tog et par skridt fremad, men standsede igen, for at lad et højt og hingstet vrinsk lyde. Kaldende på hans Antheia. 501 ord
|
|
|
|
Post by Deleted on Jul 22, 2014 0:25:15 GMT 1
|
|
|
|
Post by Brêgo on Jul 22, 2014 0:55:43 GMT 1
'Cause being lost is not about direction.. Så mange gange havde hans hoved lavet tricks med ham. Så mange gange syntes han at han havde hørt den brogede hoppe – lige siden han så hende sidst. Til at starte med havde det kun været når han befandt sig på den tilsandede ø, hvor han altid havde følt hun var i nærheden, selvom hun aldrig var der. Måske fordi mindet om hende hang fast ved lige netop den ø. Fordi det var der deres møder oftest havde fundet sted. Men det havde også spredt sig til de andre øer. Og det var ikke kun når han stod og lyttede han til sidst havde hørt hende. Han havde sågar sovet, og var vågnet fordi han syntes han havde hørt den brogede hoppes vrinsk. Om morgenen på hans vandreture i periferien omkring Teylar flokken, når tågen lå tungt og morgenduggen lod græsset være vådt og koldt, syntes han også sommetider at kunne skimte en skikkelse ud af tågen. Ofte var det bare et træ, nogle buske, en han ikke kendte eller en han kendte, men som stod på en måde der fik omgivelserne til at spille ind og få dem til at ligne en de ikke var. Han havde set hende så mange gange at han denne gang også burde være i tvivl. Men det var han ikke. Ikke her. Ikke på den tilsandede ø. Det var jo næsten her han mente hun hørte til. Det var her han altid havde regnet med at ville finde hende – og her han havde søgt hen når han følte overskud til at lede. Hun kom mod ham, med fart på. En fart han sagtens ville kunne forestille sig, og han tøvede ganske kort. Alligevel trippede han fremad, og da hun besvarede hans vrinsk med samme kraft, sendte han endnu et af sted – mindst lige så højt, lige så hingstet, og lige så kaldende som før. Han kastede sig ubeslutsomt fremad, og dansede lidt sidelæns, for han ville jo ikke for langt væk fra vandt. Hvis han først begav sig mod hende kunne han hurtigt glemme sine omgivelser – og så ville han ikke være sikker på hvilken vej der ville være tilbage. Den tilsandede ø havde han aldrig lært at finde rundt på. Selvfølgelig ville han kunne bruge solen, men det ville også tage sin tid at skulle betragte den – og hvis varmen var uudholdelig og der ingen vand var, så ville det ikke være til ret meget nytte. Med knejset nakke så den silkebløde og svagt lyserøde mule rørte den brogede bringe med halskæden, rejste han sig på bagbenene nogle gange. Ikke lige så højt som de fleste andre hingste gjorde når de skulle vise sig frem eller spille med musklerne over for andre hingste – men for at vise hans glæde. Han gjorde et par kast med hovedet også, brummede glædeligt, og fortsatte de sidste meter mod den brogede hoppe, med trippende skridt. Undersøgende strakte han halsen frem for at se, om ikke nok det virkelig var hende – og jo! Det var det! Det var hans Antheia! Hun var lige der – lige foran ham. Og hun talte! Hun sagde hans navn. Et kort øjeblik stod han fuldkommen målløs og uden ord. Hvad skulle han sige? Kunne han overhovedet sige noget efter så lang tid? Der var kun et ord der kredsede rundt inde i hans hoved. Antheia – og han kunne ikke engang finde ud af at omforme det til talte ord. Hun var trods alt ikke i hans flok, og derfor ikke i stand til at høre hvad han forsøgte at sige. Det var frustrerende, men alligevel ikke vigtigt nok til han bare sådan ville lade glæden svinde hen. For hun var lige der. Hun var i live. Hun var ikke væk. Men hvor havde hun så været? Den brogede hingst havde svært ved at stå stille af ren og skær glæde. Det fik ham til at se yngre ud igen, fordi hans sind ikke var tynget af tristhed, sorg og savn. Ikke nu i hvert fald. Han var heller ikke så gammel som han til tider kunne virke som, og nu lignede han mest af alt en unghingst med alt for meget energi. ”Antheia” Fik han så langt om længe sagt, med en lidt ru stemme fordi den ikke havde været brugt længe, dog stadig mild og varm som altid. 717 ord
|
|
|
|
Post by Deleted on Jul 22, 2014 20:54:35 GMT 1
|
|
|
|
Post by Brêgo on Jul 22, 2014 23:36:17 GMT 1
'Cause being lost is not about direction.. Hendes munterhed kunne den brogede hingst godt lide, men han kunne stadig ikke helt selv følge med på samme niveau. Han var trods alt meget rolig af sind. Og han havde svært ved bare at slippe sig løs, for hvad hvis hun forsvandt igen i to somre og en vinter? Eller endnu værre...... i længere tid? Han var ikke sikker på han ville kunne blive ved med at klare det. Han smilede dog af hendes kommentar til hendes navn. Han foretrak nu også det ikke var til salg. Der kunne kun være én Antheia...... og hun stod lige foran ham. Han rystede på hovedet som svar på hendes spørgsmål omkring hans feminine side og det at udforske smykkeverdenen. Det kunne han ikke ligefrem påstå. Han var trods alt ikke til den slags tingeltangel. Han bar den dog med glæde, fordi den ikke bare havde hvilken som helst betydning. Der var rent faktisk nogen der troede på han kunne tage ansvar. Det var hans job at passe på den. ”Det er et ansvar der er blevet mig givet. Jeg har set lyset. Jeg har set græsset gro. Jeg har hørt en stemme der ikke kom fra noget der lignede nogen som helst andet væsen her. Jeg fik besked på at drage ud, og finde kongestenen. Det er mit job at passe på den, og når min tid er ved at være slut, skal jeg give den videre til en anden som skal overtage min opgave”Den bedste måde at passe på den var jo ved at have den med sig hele tiden. Så vidste man i hvert fald at ingen af fuglene ville få fat i den, eller andre af hestene. Ikke at han troede at nogen af dem fra flokken ville kunne finde på at rende af sted med den, men de var jo ikke de eneste der befandt sig på Leventra og nær flokkens område. Efterhånden som han fik talt, blev stemmebåndet også mere smurt, og den ru fornemmelse forsvandt lige så stille, og gjorde det nemmere for ham at tale uden gener. Den brogede hingst stod helt stille da hun strakte sin mule frem mod ham – undersøgende? Hvad ville hun? Hvad var hun ude på? Ville hun bare prikke til ham for at se om han rent faktisk stod der lige foran hende, som han havde overvejet at prikke til hende for at se om hun virkelig også var der? Nej. Hendes mule standsede i hvert fald uden at komme nærmere, og det fik Brêgo til at strække halsen frem og lige så stille puffe til hendes silkebløde mule med hans, efterfulgt af et par halve nip. Jo.... hun var der godt nok. ”Hvor har du været i alt den tid?453 ord
|
|
|
|
Post by Deleted on Jul 24, 2014 22:42:55 GMT 1
|
|
|
|
Post by Brêgo on Jul 24, 2014 23:37:22 GMT 1
'Cause being lost is not about direction.. Hendes bekymring kunne han godt fornemme. Der var dog slet ingen grund til at bekymre sig - overhovedet. Det var jo gået fint nok, og han havde ikke haft nogen problemer med ondskab..... endnu.... Det ville nok komme på et tidspunkt, for hvis ingen var ude efter stenen, ville der jo heller ikke være nogen grund til at skulle passe på den. Han kunne dog kun smile af det. Af hende. Hendes bekymring varmede kun endnu mere om hans i forvejen næsten smeltede hjerte. Han var måske en smule mere åben end de fleste andre, når det kom til fremmede. Alle fik en chance - også dem han ikke kunne se ansigtet på, hvis ikke de var fjendtlige over for ham.
"Jeg har set det mest forunderlige...... græsset der groede... snoede sig omkring mine ben, mens stemmen talte. Ikke for at fange mig. Det var liv..... hvordan kan noget der spreder liv, lys og varme være ondskabsfuldt eller farligt?"
Hans stemme var blød og en smule dæmpet. Han vidste jo godt det ville være umuligt at forklare over for en der ikke selv havde set det. Og at forklare det for en af de andre der selv havde set lyset ville nok ikke engang være muligt. Men de ville vide hvad han mente så snart han nævnte det. Lyset. Energien. Freden der fulgte med.
"Stenen tilhører landet.. Tilhører lyset, men også Andromeda. Jeg har fået til opgave at passe på den, så skyggerne ikke får fat i den. Jeg er ikke helt sikker på hvad der foregår, og jeg tror ikke nogen kan sige de med sikkerhed ved det. Men en slags kamp mellem det gode og det onde.... Lyset og mørket... Skyggerne..."
Han havde aldrig selv set dem, men han havde hørt om dem. Både fra lyset, men også fra Illana. Tanken om Illana fik ham til at smile mildt. Han kunne næsten ikke vente til den dag Antheia ville møde hende. Så ville hun måske kunne se det. Den gyldne hoppe bar jo på et stykke af lyset. Ikke det talene lys, men stadig lys.
"Jeg forstår.... Jeg har selv haft den slags dage. Men det glæder mig at se dig igen"
Den brogede hingst nippede ganske forsigtigt til hoppens pandelok. Han havde i hvert fald savnet hende. I alt den tid hun havde været væk, havde han ikke haft snakket med vildt mange - for han havde haft travlt med at vandre rundt som en zombie, og kunne egentlig ikke skille den ene dag af fra den anden, så han kunne vel sagtens lige så godt have ligget og set indersiden af sine øjenlåg som hende. De dage hvor han ikke tøffede rundt som en zombie, havde han været ude for at søge efter hende.
Antal ord: 458
|
|
|
|
Post by Deleted on Jul 25, 2014 0:38:01 GMT 1
(btw. kludrer rundt i om jeg skal have tale i fed eller kursiv, håber at det er okay, haha)
|
|
|
|
Post by Brêgo on Jul 26, 2014 18:34:16 GMT 1
'Cause being lost is not about direction.. Brêgo kunne ikke andet end at smile. Der måtte være mange der tvivlede på det de ikke kendte til. Han havde dog altid haft et åbent sind. Han lod sig ikke holde tilbage af frygten for det ukendte. Det var måske en sjældenhed hos andre. Han havde i hvert fald set frygten hos mindst to hopper, han ikke havde gjort andet end at snakke til, kigge på, eller på anden vis forsøgt at kommunikere. Og det var på trods af hans blide og meget venlige væsen.
"Det kan ikke have været en illusion, når andre end mig har set og hørt det samme. Flere har fået en opgave af lyset. Ikke den samme, men alle har fået et ansvar. Vi er vogtere og skal passe på en del af dette land..... Jeg er dog bange for nogen tager for let på opgaven. At betragte det som en gave i stedet for en opgave, vil jeg mene er at se for let på tingene"
Han brød sig ikke om det. Hvordan det kunne stige til hjernen så man kunne blive forblændet af de kræfter det gav. Han var bange for at nogen ville svigte hvis de gik for meget med mulen i sky og ikke havde benene på jorden. Den brogede hingst trak den silkebløde mule tilbage for at ryste på hovedet, dog stadig smilende, og endda et smil der nåede helt op til de nøddebrune øjne. Det havde været et meget sjældent syn over de sidste to somre.
"Jeg står ikke i spidsen for noget - andet end min flok. Jeg er ikke en kriger. Jeg løser gerne konflikter gennem ord, og undgår helst vold så vidt som muligt, så at stå i spidsen ville være håbløst fra min side af. Men jeg skal gøre hvad jeg kan, for at undgå skyggerne får fat i stenen."
Han trak vejret ind og lod luften sive ud i noget der kunne minde om et tungt suk. Varmen var skyld i det, og det at stå stille hjalp ikke så meget heller. Han ville gerne tilbage til vandkanten. Han rystede på hovedet da hun nippede til hans øre, og gav hendes hals et enkelt lille puf, før han begyndte at flytte hovene og begive sig længere ned mod vandet. Der hvor sandet var mere fast og derfor ikke så tungt at bevæge sig rundt i.
"Frygtet ligefrem? Jeg er ikke en sur gammel hingst. Bare glad for du er tilbage"
Svarede han med en lille latter. Hun havde absolut intet at frygte. Han havde trods alt brugt så lang tid på at finde hende, så han ville jo ikke skubbe hende væk nu. Og hvad angik alt andet omkring dem, så ville han gøre det bedste han kunne for at passe på hende.
"Jeg har ledt lige siden jeg så dig sidst. Dog nogen gange oftere end andre. Det har måske fået mig til at tilsidesætte flokken en smule. Tag med mig til Teylar?"
Det var som sådan ikke en ordre, men noget han håbede på hun ville sige ja til. Han ville gerne vise hende flokkens område, og flokken, selvom den ikke var så stor som han kunne have håbet på. Dog stadig voksende. Med tiden skulle den nok blive større.
Antal ord: 539
|
|
|
|
Post by Deleted on Jul 27, 2014 22:17:50 GMT 1
|
|
|
|
Post by Brêgo on Oct 3, 2014 13:45:45 GMT 1
'Cause being lost is not about direction.. "Jeg havde mødt en enkelt sjæl, som bar et lys. En gylden hoppe, der havde mødt lyset før mig. Hun ar været en rigtig god støtte igennem det hele" - Både med hensyn til flokken og det at han havde brugt så lang tid på at lede efter Antheia, at det havde sat dybe spor af sorg i hans hjerte. Han havde været ved at opgive, og han ville ikke opgive. "Jeg er sikker på tage imod dig med samme varme og glæde som hun tog imod mig. Hun er i sandhed en rigtig ven." Han var heller ikke et sekund i tvivl om at de to hopper også sagtens kunne danne et venskab. Begge to så milde væsner.
Det var bevidst den brogede hingst lod være med at kommentere på det ansvar der fulgte med stenen, og det med at stå i spidsen for freden. Han ønskede ikke at blive set som en højrøvet hingst der blev ved med at sige andre imod bare for at de skulle blive ved med at sige at det var han. Det var en unødvendig diskussion og unødvendigt område at give opmærksomhed. Hvorfor snakke om ham når han nu kunne nyde selskabet med den brogede hoppe, der længe havde været væk fra hans side?
Den brogede Brêgo afgav en mild latter ved hoppens entusiasme omkring flokken. Det var ikke mange der var interesserede i at joine en flok, og han forstod det ikke helt. Måske var det bare dem der langt om længe havde mærket ensomheden, eller som havde haft svært ved at komme igennem en vinter og overleve - eller dem der for nyligt var kommet til landet og som havde været vant til at være i en flok, og nu pludselig stod alene, der søgte hans flok. Måske havde de fleste sjæle bare været i landet for længe og været for længe alene til at huske hvordan et sådan fællesskab kunne danne en tryghedsfølelse som man ikke selv var i stand til at danne. Han vidste godt der var opstået endnu en flok, men hvor hans bar præg af godhed, havde den anden en form for ondskab over sig. Han ville ikke sætte sine hove i nærheden af den flok, med mindre han blev nødt til det.
"Teylar ligger på Leventra. Der er et godt stykke vej dertil, men ikke en vej der er så fysisk krævende" svarede han med et mildt og varmt blik, der hvilede på den brogede hoppe. Hvis hun havde sovet længe eller været væk længe og ikke kunne huske noget - og nok ikke havde fået brugt sine muskler, så var det jo ikke sikkert hun ville kunne holde til lige så meget som hun engang kunne. "Først må vi krydse denne ø, og svømme over til Enophis. den korte tur. Så følger vi bredden sydpå ned til punktet hvor Enophis er tættest på Leventra, og svømmer over. Det sidste er bare en lille tur sydpå. Hvis du ikke er alt for træt kan vi begive os mod flokken nu? Vi tager bare de pauser du eventuelt kunne have brug for" Der var trods alt også både vand og græs på turen, så sulten og tørstig skulle de i hvert fald ikke være - så snart de var kommet væk fra den sandfyldte ø.
words: 548
|
|
|
|
Post by Deleted on Jan 17, 2015 21:56:15 GMT 1
|
|
|