|
Post by Deleted on May 5, 2015 19:42:20 GMT 1
Le'ah nikkede, det var da trods alt kortere at kalde hende Nymphadora, end hele navnet. Hun kunne jo heller ikke bare gå hen og kalde alle andre hvad der passede hende. Eller hun kunne godt, men fandt det ikke helt passende.
De pjuskede øre blev spidset frem da hoppen spurgte hvor hun boede. Det vidste hun jo faktisk ærlig talt ikke længere. Hun var jo lige kommet her til, og alt var lidt af en omvæltning af hvad hun kendte og havde.
"Altså jeg er næsten lige kommet her, så hér har jeg ikke noget hjem. Men før boede jeg i fjeldende- altid dækket af sne. Faktisk et rigtig bark område."
Le'ah rynkede lidt på mulen. Faktisk var hendes hjem et mareridt sammenlignet med dette parredis hun var havnet i siden hun valgte at røre ved lyset. Gad hvide om Seth gjorde det bagefter? Åh hvis han ikke gjore. Le'ah sparrede øjne op. Stakkels Seth, han må være gået helt i panik.
|
|
|
|
Post by Nymphadora on May 5, 2015 19:48:41 GMT 1
Undrende så den sorte Nymfe på hende, da hun fortalte, at hun lige var kommet hertil. Det forstod hun ikke helt, indtil hun forstod; hun måtte have boet på Enophis med bjergene, og først være kommet til denne ø nu. Hun brummede sagte, for det gav alligevel ikke helt mening med hendes pels så, og sne - for Enophis bjerge skulle vidste være fri af sne om foråret og sommeren. Kort svirpede hun med halen inden hun med den nye undren i sin stemme svarede den pelsede hoppe.
,,Du mener Enophis? Hvor i bjergene er der sne hele året?"
At den pelsede hoppe pludseligt så en anelse forfærdet ud, lagde Nymfen ikke så meget i. Hun var faktisk lidt ligeglad, hvilket nok var grundet at hun ikke rigtig kendte hoppen og måske ikke havde den store interesse i at lære hende at kende. Og dog gik hun ikke. Var det høflighed? En ukendt nysgerrighed, som hun ikke følte? En blanding? Det var faktisk et godt spørgsmål, og meget af det Nymfen egentlig følte var i øjeblikket overskygget af de frustrationer hun bar rundt på.
|
|
|
|
Post by Deleted on May 5, 2015 20:48:24 GMT 1
Le'ah grinte igen, men stadig ikke hånligt. Le'ah synes jo også det lød total syrealistisk at komme fra en anden verden til en ny på mystisk vis og så uforklarlig en måde. Le'ah ville nok aldrig have troet på det selv, hvis der var kommet en og sagt det til hende da hun stadig var i fjeldende. Hun ville nok have grinede en del.
"Nej, men jeg tror bjergende er det der vil minde mest om mit hjem, ud over der ikke er sne. Nej jeg kommer fra en hel anden verden. Jeg tror jeg har formået at rejse igennem en form for portal til en anden verden. Jeg ved ikke hvordan det ellers skal forklares. Det er lidt underligt."
Le'ah kunne godt se og høre det lød langt ude. Måske drømte hun? Det ville forklare en del, det var godt nok en lang drøm. Le'ah rynkede undrende på mulen. Seriøs lang drøm, men før eller siden så ville hun måske vågne op i grotten os sin familie igen.
|
|
|
|
Post by Nymphadora on May 5, 2015 21:04:44 GMT 1
Nymfen fnyste næsten afvisende af de ord, som den pelsede hoppe fortalte. Hun kom fra en anden verden, igennem en portal? Hvordan var det muligt? Hendes ører blev på ny lagt helt ned i nakken inden hun rystede let på sit hoved. Hun vandrede endda en lille runde om sig selv for at forsøge at fordøje de informationer hun lige havde fået. Alle hun kendte kom da fra det her land, gjorde de ikke? Da først hun stod med fronten imod den pelsede hoppe igen, vippede hun det ene øre en smule frem.
,,Jeg forstår ikke. Hvordan kan der være en anden verden, når man ikke kan se den?"
Hun svirpede en anelse trodsigt med halen, inden hun løftede et forben i protest. Mest af alt overfor sig selv, for endnu engang befandt hun sig i et dilemma, hvor hende negative tanker kom i kambolage med hendes fornuft og selvbillede.
|
|
|
|
Post by Deleted on May 5, 2015 23:52:54 GMT 1
Le'ah vidste hvordan det lød det hun sagde. Det lød for langt ude! Hun grinte af sig selv inden i. Det lød jo torske dumt, og den Nymphadora så jo heller ikke lige frem begejstret ud. Hvem ville også tro på noget så nonsens som en portal og en anden verden. Le'ah rystede lidt på hoved.
"Det lyder dumt? Jeg har virkelig ingen anelse, jeg er ret forvirret over det, jeg ved bare at det her, det ikke mit hjem oprindelige hjem- jeg vil gerne på her! Her er mad over det hele, og man behøver ikke hele tiden passe på, finde nye steder. Her kan man slappe af."
Le'ah ville så bare gerne have sin familie med, selvom to af dem ikke var rigtig rigtig familie, de blev stadig betegnet som det.
|
|
|
|
Post by Nymphadora on May 6, 2015 16:12:34 GMT 1
Nymfen lagde atter begge ører en anelse over hoppens monolog, hvor hun fortalte at hun var forvirret, at det ikke var hendes oprindelige hjem - hvilket i Nymfens logiske verden slet ikke gav mening - og at hun gerne ville bo her, fordi der var mad over det hele. Atter betænkte Nymfen hende egen flok, som havde været hendes hjem så længe hun kunne huske. Var det mon fordi hoppen gerne ville i flokken, at hun sagde hun gerne ville bo her? Nymfen lagde hovedet en anelse på sned, inden hun prustede en anelse mildt imod den pelsede - på trods af, at Nymfen ikke havde været i humør til selskab af den type hun var rendt ind i, og på trods af at den pelsede virkede lettere .. underlig, så var hun egentlig okay.
,,Med at bo her, mener du så at du vil bo i flokken?"
Spurgte hun med en mere neutral tone, end de negative hun før havde udtalt sig. Hun rettede sit hoved en anelse op, og nu vendte hendes ører faktisk en anelse fremad, lyttende til hoppens åndedræt og de lyde, som nu engang måtte komme fra hende. Gad vide om det ville være okay med de andre, hvis den pelsede hoppe så hvor flokken lå, hvis hun ville?
|
|
|
|
Post by Deleted on May 6, 2015 16:30:31 GMT 1
"Er der en flok?!"
Le'ahs udbrud var lidt voldsom og kom alt for hurtigt. Hun blev helt opstemt! Hun anede jo egentlig ikke noget om dette land, men en flok! Åh så behøvede hun jo ikke være alene. Men hvad hvis hun ikke kunne lide flokken? Hun behøvede vel heller ikke slutte sig til netop den flok, hvis der var en, så var der måske også flere.
"Altså, egentlig mente jeg dette land. Wow, det så vildt! Bor du i flokken?"
Den pelsede hoppe så på den unge, hun måtte da næsten. For Le'ah var det ret unormalt ikke at høre til i en flok, men igen der hvor Le'ah kommer fra, var det at være alene livsfarligt, og man ville ikke overleve mange dage uden andre.
|
|
|
|
Post by Nymphadora on May 6, 2015 21:43:09 GMT 1
Det kom næsten som et chok for den sorte hoppe, at den pelsede reagerede så voldsomt på hendes ord om flokken. Hun hev forundret hovedet op nærmest stirrede vantro et øjeblik, inden hendes blik atter blev mildnet igen og en gumlen fandt vej til hendes mule. Hun udspilede sine næsebor og drog et dybt suk, for at få hendes hjerte ned i nogenlunde tempo igen - ja, den pelsede havde endog forskrækket hende, ved at komme med dette udbrud. Da først hendes hjerte havde fundet normalen igen, nikkede hun kortfattet, inden hun slog hovedet sigende i retningen af Teylar's grænser, som ikke var ret meget mere end få hundrede meter borte.
,,Ja, Teylar. Det er der som jeg er født. Teylar er den ene ud af to flokke, men den anden vil du ikke i nærheden af.. Der er ikke rart."
Hun kendte som sådan intet til Aljun, ud over det hun havde hørt fra sin far. Hendes moder var flyttet derhen, efter hun var blevet en del af Skyggerne, og det var endnu en gåde for den unge Nymphadora hvorfor. Hun svirpede let med halen inden hun lod sin krop væve lidt fra side til side - hun havde stået stille længe nok, følte hun; så det var snart tid til at komme i bevægelse igen.
[26]
|
|
|
|
Post by Deleted on May 8, 2015 13:17:26 GMT 1
Le'ah så stadig på Nymphadora, som så ud til at have fået et chok over hendes udbrud, et lidt mere undskyldende smil kom over den bløde tvefarvede mule. Det var jo ikke meningen den unge hoppe skulle være blevet forskrækket, Le'ah var jo blot blevet en anelse overgiret.
"Jeg har været van til at leve i flok, men det var nu mest kun familie."
Le'ah undrede sig over hvordan en flok kunne være ubehagelig. Måske havde de nogle underlige regler, eller skulle gøre mærkelige ting, eller måske straffede de hinanden på brud af regler! Trods nysgerrighed, havde den pelsede hoppe bestemt ikke lyst til at drage der hen. Eller søge denne flok. Allerhelst ville hun faktisk have sin familie med sig her til, eller i hvert fald finde en lille flok der kunne minde om det hun havde.
|
|
|
|
Post by Nymphadora on May 8, 2015 18:36:36 GMT 1
De ord som den pelsede hoppe udtalte sig, fik en sorte hoppe til at gumle igen. Det var en adfærd hun ofte udviste når hun tænkte eller overvejede situationer, og det at den pelsede snakkede om, at hun var vant til at leve i en flok, som egentlig var mere en familie, fik hende til at føle sig en smule misundelig. Hun have jo haft det - og i og for sig var alle i Teylar 'en familie'. At store dele af den også biologisk var i familie med Nymfen var så en anden sag - men den tætteste familie var gået i opløsning. Hendes moder var flyttet og selvom hendes fader var flyttet dertil, for at beskytte hende og være der for hende, følte hun, at en skygge havde lagt sig over hans humør. Han var mærket af det, ligesom Nymfen selv var. Med en lille brummen nikkede hun kort til en pelsede hoppe, inden hun besvarede hende.
,,Teylar er en familie. Stort set. Jeg er i familie med rigtig mange af dem og resten, ja, vi passer på hinanden."
Hun anede intet om hvordan det foregik i den flok hendes moder var flyttet til. Hun kunne håbe, at det var ligeså godt som i Teylar, for ellers kunne hun slet ikke forstå, hvorfor hendes moder dog skulle vælge det fra. Dog tvivlede hun lidt på det, for hvad hun havde opsnappet fra diverse samtaler, så var det ikke ligefrem grønne skove og glade dage der ventede på vulkanens ø.
[27]
|
|
|
|
Post by Deleted on May 10, 2015 20:54:18 GMT 1
En familie? Le'ah lyttede. Det lød da alt sammen tiltalende, men Le'ah vidste ikke helt. Det ville måske være det bedste at starte ud, men hun følte allerede nu at den her familie hun snakkede om var stor, og de allerede var nok i sig selv- eller i hvert fald havde allerede mange at tage sig af. Ville hun passe ind i sådan en flok? Le'ah grublede lidt over det. Hun vidste jo faktisk ikke rigtig noget om flokken.
Le'ah nikkede kort for sig, men forsatte med at tanke. Måske hun skulle drage lidt ud og få plads til om hun ville opsøge denne flok, det kunne jo være midlertidig, og måske var der nogen der, der kunne fortælle hende hvordan og om hun kunne få sin familie til at komme til hende- og måske var Seth her jo allerede!
"Tak for sluderen, jeg vil videre nu, jeg har en jeg vil se om jeg kan finde her. Farveller."
Le'ah smilte, og gjorde et nik med det store pelsede hoved, før hun fik flyttet benene igen. Åh de virkede så stive af at stå stille, det havde Le'ah ikke prøvet før- men hvis Seth var her et sted, hvordan skulle hun så kunne finde ham?
/Out
|
|
|
|
Post by Nymphadora on May 11, 2015 21:04:19 GMT 1
[28] En skeptisk mine gled over den sorte Nymfe's blik, da den hvide pelsede hoppe pludseligt afsluttede deres møde. Her havde hun gået og troet, at hun selv måtte snige sig væk fra den pelsede, men nej, hun valgte selv at gå, uden Nymfen som sådan havde bedt hende om det. Hun rystede en smule uforstående på hovedet, inden hun blot prustede bekræftende imod den hvide, som herefter satte kursen væk. Nymfen blev stående et øjeblik og kiggede efter hende, inden hun selv vendte rundt for at vandre tilbage imod Teylar. De frustrationer, som hun havde båret på, lå stadig og ulmede under overfladen, men hun følte ikke rigtig for at realisere hendes mål med hendes tidligere vandring. Hun havde også været længe væk fra flokken nu, så det var på tide at komme tilbage, ellers ville hendes grå veninde nok sende hele flokken ud og lede efter hende. Med en lettere opgivende mine vandrede hun derfor indenfor Teylar's grænser kort tid efter.
[Out]
|
|
|