|
Post by sage on Sept 26, 2012 21:54:43 GMT 1
Sage of Zoran
Han skævede roligt til den sorte hoppe. Hvordan ville hun reagere på hans udtalelse? Ville hun være uenig eller enig? Han kunne ikke finde ud af hende, så han måtte vente og se.
Han lyttede opmærksomt på hendes ord. Hans blik var ikke rettet på hende nu. Det var rettet tænksomt ned til siden. Hans øjne var let sammenknebne og øret tættest på hende, var også vendt ud til hende. Han nikkede da hun havde talt færdig. Han forholdte sig tavst et sekund eller to. Om det var rettet decideret mod ham, som om at han ikke kunne tage sig sammen, det kunne han ikke helt finde ud af. Han havde egentlig talt generelt, talt for flertallet. ”Aldrig umuligt” medgiver han roligt. Han skævede eftertænksomt til hende, men nikkede blidt til hende. Han gav hende ret. Det hele handlede om psyken.
Hendes stemme lød igen kort efter. Han spidsede ørerne og lyttede intenst. Hendes stemme var neutral, ikke på noget tidspunkt anklagende eller flabet. Men han kunne ikke lade vær’ med at tolke det sådan. Især efter deres små spydigheder et øjeblik før. Han fnøs – lidt ligesom starten på et grin. Der var bare ikke rigtigt nogle følelser i det. Han nikkede hovedet op og ned, før han så endelig så på hende. Det var med en naturlig og som sædvanlig rolig tone. ”Jeg har ingen grund til at føle mig hævet over andre. Men mit selskab skal interessere mig, ellers er det spild af begge parters tid. Du kan bare kalde mig arrogant, men ensomheden er de fleste gange at foretrække” Store grupper var han ikke fan af. Ikke fordi at han følte sig bedre end andre, det var bare ikke hans kop the. Hvad skulle man dog gøre? Stifte nye bekendtskaber? Ah, han ville hellere være fri.
Hoppen havde allerede fået skabt sig en masse fordomme om ham, det var han næsten helt sikker på. ”Men jeg gætter på at du er uskyldsren og følger med i gruppen?” Han så køligt på hende og lagde hovedet på skrå. Afventende.
|
|
|
Post by Ava on Oct 14, 2012 18:12:28 GMT 1
Ava lyttede til hingstens ord. At han ikke mente han havde nogen grundt til at føle sig hævet over andre var hun fuldstændigt enig i. Der var intet grundlag for det så længe han bare var en strejfer. De blå øjne var vendt mod ham, en smule vurderende mens han talte færdigt.
,,Okay, Hr. Arrogant.. Hvordan kan det være du foretrækker ensomheden?''
Et lille drillende og måske halvflabet smil viste sig på den lille sorte hoppes silkebløde mule. Så nu havde hun i hvert fald to navne at huske på. Arrogant og Påbegyndt Venskab. Det var for hende nogle sære navne de havde her. Meget mere underlige end der hvor hun selv kom fra.
En lille vind tog fat i hendes pandelok, man og hale. Det var ikke fordi det som sådan var koldt men alligevel fik det hende til at gyse en smule. Hun rystede hovedet og lod resten af kroppen følge efter til det hele var rystet igennem. Derefter gjorde hun et kast med hovedet, en smule til siden og vendte rundt for at gå. Det var bestemt ikke meningen hun havde tænkt sig at stå stille i flere timer, og han var jo kommet gående i denne retning, så han var vel på vej et sted hen. Hun havde ikke selv noget mål som sådan, men tænkte at det vel ikke skadede at gå i den retning han var gået da han kom hertil. Hun trådte fremad med små lette skridt og så om mod ham for at se om han fulgte med. Det var vel muligt at gå og snakke på samme tid.
,,Uskyldsren og følger gruppen?''
Hun rystede på hovedet og lukkede luften ud af lukkerne med et suk. Hun overvejede om hun mon burde fortælle den lille historie eller lade være. Hun hældte mest til at lade være, for hvorfor skulle en der foretrækker at være alene gide at høre historier fra en lille sort hoppe..
,,Uskyldsren vil jeg ikke vove at påstå jeg kan kalde mig selv…..... Om jeg følger med i gruppen? Jeg gjorde hvis jeg havde en, men også kun fordi jeg er vokset op i et sammenhold og ikke har levet for mig selv på noget tidspunkt. Det er derfor også det mest sikre for mig.. Hvis du forstår, Arrogant''
Hun kunne ikke helt lade være med at sende ham et lidt drillende smil. Hun vidste jo godt Arrogant ikke var hans navn - men det var det tætteste på noget hun kunne kalde ham.
|
|
|
Post by Ava on Dec 5, 2012 11:57:08 GMT 1
[Out - afslutter gamle tråde]
|
|